Johanna Kerttula Lapuan Kankureilta, Larissa Immonen Finartelta sekä Johanna Gullichsen keskustelivat Habitaren Design District Talkissa naapuruston merkityksestä Helsingin kivijalkayrittäjille. Kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että parasta kivijalkatoiminnassa ovat päivittäiset lämpimät kohtaamiset ihmisten kanssa – niin asiakkaiden kuin muiden yrittäjien tai kansainvälisten taiteilijoiden kanssa.
”Nämä rikastuttavat kohtaamiset tuovat inspiraatiota ja jaksamista omaan työhön ja arkeen”, eräs keskustelijoista totesi. Myös kokemukset maailmalta, globaalit naapurit ja läheiset yhteistyökumppanisuhteet nousivat esille keskustelussa. Lähinaapurit ja toisaalta myös kauempana sijaitsevat henkiset naapurit ovat yritykselle usein aivan yhtä tärkeitä. Pitkään jatkuneet ja vakiintuneet kumppanisuhteet ovat monen toiminnan kulmakiviä ja tuovat oman mielenkiintoisen lisänsä brändin tarinaan.
Kuulija yleisöstä lähti mukaan keskusteluun toteamalla, että pienemmät toimijat voivat hyötyä tehokkaasti tunnetumpien suomalaisten brändien vetovoimasta yrittäessään levittäytyä kansainvälisille markkinoille.
Kiitos kaikille puhujille ja yleisölle mielenkiinnosta Helsingin kivijalkatoimijoita kohtaan!